מגזין הומלס

image: Pexels

image: Pexels

איך לגרום לאווירה טובה במשרד?

למנהלי משאבי אנוש יש כמה רעיונות ממש טובים.

האקדמית תל אביב-יפו 03/02/2020
נדל"ן מסחרי

אתם מגיעים למשרד ומרגישים לעיתים שקיימת תחושה של שחיקה, תחרותיות ולפעמים גם של עוינות? רגשות אלה נפוצים במיוחד בארגונים שבהם העובדים נשארים באותה המשרה במשך שנים רבות, עובדים שעות ארוכות או צריכים לעמוד מול לחץ של משימות יום יומיות. מה אפשר לעשות? במסגרת לימודי משאבי אנוש לומדים את מה שנקרא ״תאוריות ההנעה״ המסייעות ליצירת שינוי באווירה במשרד באמצעות מספר פעולות פשוטות. אספנו אותן עבורכם.

צרו קבוצה מגובשת באמצעות פעילויות מחוץ למשרד

ימי גיבוש אינם נחלתם של תנועות הנוער בלבד. מקומות עבודה רבים מגלים כי כאשר העובדים רואים זה את זה מחוץ לשעות העבודה ומבצעים משימות כיפיות כמו חפש את המטמון, ספורט אתגרי או אפילו פיקניק הם מתחילים לפתח קשרי חברות. קשרים אלה הופכים את המשרד למקום שנעים יותר לעבוד בו. כמו כן ההשקעה של המעסיק בתכנון יום הגיבוש מתקבלת בקרב העובדים כתחושת מחויבות מצד הבוס ובתמורה הם מעניקים מעצמם חזרה. לכן, חשוב לנסות ולדאוג מראש לתקציב שנתי הכולל פעילויות גיבוש, בהתאם ליכולת הפיננסית של החברה.

בדקו אילו בונוסים נוספים תוכלו להעניק לעובדים

מחקרים מראים כי עובדים מרוצים יראו את מטרות הארגון כיעד אישי שלהם וכתוצאה מכך יהיו יותר יעילים ויצרניים. לכן, כל תוספת שאתם יכולים להעניק אינה מתורגמת לפגיעה בשורת הרווח אלא עשויה דווקא להגדילה. אם תבחנו את הדרך בה חברות הייטק יוצרות אווירה נעימה במשרד, תגלו כי ארוחות במסעדות או קפטריה מוסדרת (בארגונים עם הרבה אנשים) יכולה לעשות את ההבדל ולהפוך את היום של העובד לקל יותר. חלק מהעובדים ישמחו לעבוד קשה יותר אם ידעו שהם מוערכים ומתוגמלים בהתאם.

קבלו החלטות ביחד עם העובדים שלכם

מנהלי משאבי האנוש בסניף הסיני שמייצר את עוגיות "אוראו" גילו עובדה מעניינת. העובדים שלהם ידעו מראש אילו מוצרים יצליחו בליין המוצרים החדש ואילו מוצרים ינחלו כישלון חרוץ. אך, למרבה הצער, הם לא שיתפו זאת עם הצוות הניהולי כי לא חשו שיש ערך לדעתם. מנהלת משאבי האנוש האמריקאית הבינה שצריך להתחיל שינוי במקום.

היא העבירה את ישיבות הצוות לשפה הסינית במקום השפה האנגלית ובקשה מהעובדים להיות מעורבים יותר ולחוות את דעתם. כך גילתה החברה כי יש סיכוי טוב יותר לאחד המוצרים המבוקשים של החברה בסין – עוגיות ה"אוראו" בטעם של תה ירוק. כאשר עובדים מגלים כי הדעה שלהם חשובה והצוות הניהולי מעליהם לא רק מהנהן וחוזר על הדברים שאמרו, אלא באמת מבצע שינויים בהתאם לפידבקים שקיבל, האווירה במשרדים היא של צוות הפועל למען מטרה משותפת.

חלל פתוח (אופן ספייס) ושינוי העיצוב של המשרדים

נסכם בדרך נוספת לשנות את האווירה במשרד והיא באמצעות שינוי הדרך בה בנוי החלל. לפעמים שינוי מחדרים בודדים לחלל פתוח יכול להוות הבדל משמעותי בשל הקירבה החברתית. נסו לדבר עם העובדים ולגלות איך הם היו רוצים לראות את המשרד בעתיד ומה היה עוזר להם לחוש נוח יותר בעבודה?



האקדמית תל אביב-יפו
מתגאה בכ-15 אלף בוגרים המחזיקים בעמדות מפתח במגזר הציבורי, בעולם העסקי ובחברה האזרחית. הלימודים באקדמית מקנים יתרון וקרש קפיצה לחיים המקצועיים.

 

כתבות נוספות


★ פרוייקט מיוחד: הובלת משרדים - חלק ב׳ ★
לאחר שאנחנו מתמצאים בדברים ההכרחיים שחשוב לדעת לפני שעוברים משרד, אפשר לדבר על כמה ״שירותי אקסטרא״. מעבר משרד הוא תהליך מורכב ומורט עצבים. אך במידה ומוצאים חברת הובלת משרדים מקצועית, דואגים לתכנון מדויק ככל הניתן של המעבר, ושמים לב לכמה פרטים חשובים, ניתן לצפות למעבר חלק יותר והתחלה חדשה נעימה.



5 טרנדים חמים בעיצוב משרדים
אין כמו להכנס למשרד יפה, מעוצב - עושה חשק לעבוד :-) אז הבאנו אליכם את 5 הטרנדים החמים בעיצוב משרדים בעולם. לשטוף את העיניים ולקחת notes אליכם למשרד.



משרד לא חייב להיות אפור
כמה עקרונות ודרכים להכניס צבע ועיצוב למרחב העבודה



מה עדיף? להשכיר משרד או לקנות משרד?
מנהלים רבים ובעלי חברות בתחומים שונים נדרשים למעבר למשרדים חדשים מעת לעת. יכולות להיות לכך סיבות מגוונות – סיום שכירות בבניין משרדים מסוים, צמיחה של החברה וצורך במשרדים גדולים יותר, צמצום בחברה ומעבר למשרדים קטנים יותר או פשוט רצון לשדרג את התנאים הפיזיים של עובדי החברה.


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה