למצוא את הפריט המתאים ביותר לצרכים שלנו
הצעד הראשון בדרך לוודא כי אנחנו מוצאים עסקה טובה ומשתלמת עבורנו בכל הנוגע לרכישת ציוד הגברה מסוגים שונים, הוא להתאים את סוג האביזרים והמוצרים שאנחנו מחפשים לצרכים הספציפיים שלנו. אם אנחנו מחפשים אחר משהו ספציפי, דוגמת מגאפון, ההתאמה היחידה שעוד נשאר לעשות היא גודל המכשיר, וההתאמה כאן תהיה פשוטה ומהירה יחסית (פשוט נבחר מבין האלטרנטיבות השונות בקטגוריה זו את המגאפון המתאים ביותר לצרכים שלנו).
אך במידה ומחפשים אחר משהו כללי יותר, דוגמת מיקרופון קומפקטי, או אחר מוצר ממנו ניתן למצוא סוגים שונים ושונים (דוגמת חגורת הגברה) – ההתאמה הופכת להיות מעט מורכבת יותר. עוזר לבחון את המפרטים הטכניים של מוצרים אלו ואת המלצות היצרן/יבואן, ולגלות כך עבור מה ספציפית מיועד כל אחד מהדגמים שאתם בוחנים. למשל, במידה ואתם מחפשים אחר מיקרופון קטן וקומפקטי על מנת להקליט או להגביר אתכם או אנשים אחרים מדברים, תוכלו לבחור בין מספר סוגים שונים של מיקרופונים. מיקרופון דש אלחוטי, למשל, יכול להתאים למצבים מסוימים, בעוד מיקרופון מדונה אולי יתאים למצבים אחרים (דוגמת העברת הדרכות, אימונים, הפעלות וכו'). כמובן שגם בתוך כל אחת מהקטגוריות תוכלו למצוא מבחר ומגוון – מיקרופון דש מגיע במגוון דגמים שונים, וכאן כבר ייכנסו שיקולי מחיר, רמה מקצועית נדרשת וכו'.
ממי אתם קונים ומה סוג האחריות שמקבלים
לאחר שהתמקדתם ומצאתם את סוג הפריטים המתאימים ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלכם, הגיע הזמן לבחון בעין ביקורתית את המקום ממנו אתם קונים. כיום, מרבית הקניות נעשות דרך האינטרנט ואין עם כך כל בעיה, במידה ואתם מקפידים לבחון בשבע עיניים את האתר ממנו אתם קונים ואת סוג המוצרים שהוא מוכר לכם.
וודאו שאתם קונים מוצר של חברה מוכרת וידועה בתחום, ובמידה ואתם בוחרים ביודעין חיקויים "זולים" של מוצרים מוכרים מהתחום, וודאו שהפרש המחירים בין החיקוי למקור הוא באמת משמעותי מספיק על מנת להצדיק רכישת מוצר פחות איכותי. בכל מקרה, חשוב לקנות רק מאתרים מוכרים אשר נראה כי מתמחים ספציפית בציוד הגברה והקלטה, ולא מחנות או אתר שמציעים אינספור מוצרים מאינספור קטגוריות ותחומים, אז סביר להניח שהם פחות בקיאים ומקצועיים בכל הנוגע לייעוץ בדבר ציוד הגברה מומלץ.
בנוסף, בדקו טוב את האחריות המוצעת עבור המוצר – לכמה זמן היא תקפה, מה היא כוללת בדיוק ומהם התנאים להפעלתה (למשל – לאן תידרשו להביא את המכשיר במידה והוא מתקלקל, כמה זמן אמור לקחת התיקון וכו').